Pilates

Pilatesmenetelmän kehitti saksalainen Joseph Hubertus Pilates (1880-1967). Hän kutsui itse metodiaan opiksi kehon hallinnasta eli Contrology:ksi. Koska Pilates itse ei elinaikanaan patentoinut tai rekisteröinyt menetelmäänsä, on sitä voitu kehittää eteenpäin nykytietämystä ihmisen fysiologiasta hyödyntäen. Soma­tic Pilates pohjautuu Pilatek­sen kehittämään kehonhallintamenetelmään, nojautuen vahvasti nykytutkimukseen ja ymmärrykseen ihmisen fysiologiasta.

Pilateksen ajatus oli, että voimme muokata kehoamme tietoisuuden kautta. Somatic Pilateksessa sama ajatus näyttäytyy juuri ”sooman” kautta, korostaen mi­nä-näkökulmaa harjoittelussa. Tavoitteena on herättää kykymme tunnistaa ja korjata kehomme liik­keitä, myös tahdonalaisesti. Herra Pilates on sanonut: ”Ihannetilassa lihasten tulisi to­tella tahtoa. Onhan järjetöntä, että tahtoa hallitsevat lihasten refleksiliikkeet.”

Pilatesharjoittelun kautta opit käyttämään optimaalisesti niitä lihaksia, jotka tukevat liikkumistasi. Harjoittelun tavoit­teena on palauttaa selkärangan luonnollinen asento ja poistaa ryhtivirheet ja siitä aiheutuvat lihasjännitykset ja kivut. Kehon hallinta paranee vatsa- ja selkälihasten voiman, kestävyyden ja vakauden kehittyessä. Pilatesharjoittelun positiivisista vaikutuksista selkäkivun hoidossa on useita tutkimuksia.

pilates-meri

Pilates-hinnasto

Ohjaan pilatestunteja eri puolilla pääkaupunkiseutua.

Uudet tunnit syksyllä 2020:

Pilates alkeet/alkeisjatko maanantaisin 7.9.-16.11. (ei 5.10.) klo 17.30-18.25 osoitteesssa Kivalterintie 20, Helsinki. Pilates alkeet/alkeisjatko-tunti sopii sinulle, joka vasta aloitat pilatesharrastusta tai olet harrastanut lajia satunnaisesti. Tunneilla opit pilateksen perusteet: kehon asennon hahmottamisen, liikkeen hallinnan, syvien rankaa tukevien lihasten oikeaoppisen käytön, hengityksen syventämisen ja paljon muuta! Tunneilla tehdään liikkeet rauhallisessa rytmissä ja opetellaan käyttämään kehoa uudella, tarkoituksenmukaisella tavalla. Näitä taitoja voit sitten hyödyntää arjen liikkumisessasi. Laji sopii kaikille iästä ja liikuntataustasta riippumatta.

10-kerran kurssin hinta 195€. Maksuvälineinä käyvät käteisen ja tilisiirron lisäksi MobilePay, Smartum- ja Edenred-maksutavat sekä ePassi.

Pilates perus/keskitason tunti.
Tunnit ovat maanantaisin klo 18.30-19.25 ajalla 7.9.-16.11. (ei tuntia 5.10.) osoitteessa Kivalterintie 20, tilavassa pilatessalissa. Tunti soveltuu pilatesta aiemmin harrastaneille. Tunnilla tedään mattorepertuaarin perus- ja keskitason liikkeitä.

10-kerran kurssin hinta 195€. Maksuvälineinä käyvät käteisen ja tilisiirron lisäksi MobilePay, Smartum- ja Edenred-maksutavat sekä ePassi.

Sitovat ilmoittautumiset molemmille tunneille 14.8.2020 mennessä meri@kehohaltuun.fi Korona-epidemian pahentuessa, järjestetään tunnit online-etätunteina Zoom-sovelluksen kautta.

 

Ajankohtaiset tiedot käynnissä olevista ryhmistä saat suoraan minulta. Uusista tunneista tiedotan Facebookissa. Alla hintaesimerkkejä palveluistani:

Yksityishenkilöt

  • Yksityistunti: 80€/hlö
  • Duo-tunti: pilatestunti kahdelle 95€
  • Alkeiskurssit ja Intensiivikurssit: kurssi sopimuksen mukaan esim. viikonloppukurssi tietyllä teemalla
  • Hinnat sisältävät alv 24%
  • Edenred, Smartum ja EPassi käy meillä

Urheiluseurat, yhdistykset ja yhteisöt

  • Pilates Demo: esittelytunti pilateksesta 60 min alk. 95€ (pyydä tarjous)
  • Viikkotunti: säännöllinen pilatestunti esim. urheiluseuralle (pyydä tarjous)
  • Alkeiskurssi: 2 x 1,5 tuntia (pyydä tarjous)
  • Intensiivikurssi: sisältö sopimuksen mukaan esim. viikonloppukurssi tietyllä teemalla kuten raskaudesta palautuminen, selkäkipu, liikkuvuuden lisääminen

Tämä on esimerkkihinnasto. Lopulliseen hintaan vaikuttavat ryhmäkoko, sijainti, mahdollinen tilavuokra ja ajankohta. Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin muokataan teille parhaiten sopiva pilatestunti!

Asiakaspalautteet

Suosittelisin tunteja ystävälleni

   

Tunneille on kiva tulla


Ohjaaja on innostava


Olen saanut tunneilta apua arkeeni

“SUPER ammattitaitoinen ohjaaja! Aina kiva tulla tunnille. Sopivasti “kuria” ja huumoria. Yksilöllistä ohjausta & liikeratojen & asentojen korjausta. Olet LOISTAVA ohjaaja Meri!”

”SUURI KIITOS takarivin 3 lapsen äidiltä, erkaantuneet vatsalihakset palautuneet / parantuneet huomattavasti—Koko keho toimii ruuhkavuosien keskellä. Niska-hartiaseutu myös paremmassa kunnossa kuin koskaan!”

”Aivan loistavaa, monipuoliset tunnit. Innostava ja huomioiva ohjaaja. Toivottavasti tätä herkkua on saatavilla myös ensi syksynä.”

”Tunnit ovat mielenkiintoisia, iso kiitos!”

”Erinomainen vetäjä. Selkeät ohjeet aloittajalle. Ihana keskittyä vain liikkeisiin ja unohtaa muut asiat.”

”Monipuolisesti teetät kaikkea, uusi laji itselleni. Tykkään kovasti ja edelleen hämmästyttää, että uusia lihaksia löytyy joka kerran jälkeen. Sopivasti tuntuu seuraavana päivänä, että jotain on tehty. Olet hyvä persoona hommaasi, peukku.”

”Ihana on pilates ollut, kropalle niin hyvää! Meri, osaat ”ruoskia” sopivasti, mutta kuitenkin voi oman kehon mukaan ja tuntemuksen kanssa tehdä. Aina on ollut kiva fiilis lähtiessä!”

”Edelleen SUPER-tyytyväinen tunteihin! Kiva ”mennä” eteenpäin, yrittää uusia, haastavampia liikkeitä. Loistavaa ohjausta, asiantuntevaa, hauskaa, rentoa, hyväntuulista. Jatkoa odotellen…”

“Kiitos. Vastoin kaikkia ennakkoluulojani pilateksesta on tullut ehdoto suosikkini liikuntamuotojen joukossa.”

”Aivan ihanan monipuoliset tunnit. Ohjaat liikkeet selkeästi jolloin saa ”kaiken irti” myös uusista liikkeistä. Tack!”

“Meri on inspiroiva ja innostava. Jaksaa huomioida myös yksilökohtaiset tarpeet ryhmässä. Kiitos!”

Aseta tavoitteesi ja tee päätös sen toteuttamiseksi jo tänään!
Ota yhteyttä niin aloitetaan!

Ota yhteyttä